De Faculteit Maatschappij & Gedrag lanceert in samenwerking met het Amsterdams Universiteitsfonds een nieuw filantropiefonds: het FMG Fonds. Via dit fonds kunnen donateurs onderzoekers steunen om met hun wetenschappelijke kennis maatschappelijke problemen aan te pakken. Bijvoorbeeld om zo de grote mentale druk op jongeren te verlichten, ons plastic verbruik te helpen verminderen of te werken aan een circulaire stad.

Bij de Faculteit Maatschappij en Gedrag (FMG) van de Universiteit van Amsterdam vinden we het vanzelfsprekend dat wetenschap met beide benen in de samenleving staat. Om onze kennis en inzichten nog meer toe te passen in de samenleving en zo slimme oplossingen te bieden voor maatschappelijke kwesties, hebben we het FMG Fonds opgericht.

Het FMG Fonds steunt projecten die wetenschappelijke inzichten omzetten in slimme oplossingen voor maatschappelijke kwesties. Bijvoorbeeld om zo de grote mentale druk op jongeren te verlichten, ons plastic verbruik te helpen verminderen, en een duurzame en circulaire stad te ondersteunen.

Geïnspireerd geraakt? Draag ook bij

Donaties maken het uitvoeren van bestaande en het initiëren van nieuwe projecten mogelijk. Ben je geïnspireerd geraakt? Ook jij kan bijdragen – door zelf te doneren én door de link (zie hieronder) van het fonds te delen met familie en vrienden.

Contact

Heb je vragen over dit fonds? Stuur dan een bericht naar Christina Feray-Ceulemans.