UvA-onderzoekers Eddie Brummelman, Dimitri van den Meerssche, Fabiola Müller en Loes Pouwels hebben een KNAW Early Career Partnership toegekend gekregen. Zij krijgen de gelegenheid om een interdisciplinaire bijeenkomst te organiseren en ontvangen hiervoor ieder een bedrag van € 10.000.

Het is de tweede keer dat de KNAW de Early Career Partnerships toekent. In totaal zijn er deze ronde tien voorstellen gehonoreerd.

De UvA-toekenningen

• Eddie Brummelman (Research Institute of Child Development and Education)
    Bijeenkomst: Now is the time to address inequality in education: An interdisciplinary partnership

• Dimitri van den Meerssche (T.M.C. Asser Instituut)
    Bijeenkomst: Winter Academy on legal method, methodology and critique in a digital era

• Fabiola Müller (Amsterdam UMC, locatie AMC)
    Bijeenkomst: Developing a research agenda for post-COVID fatigue

• Loes Pouwels (Amsterdam School of Communication Research)
    Bijeenkomst: Bridging social sciences and AI to develop a novel content-based media effects paradigm

Over de KNAW Early Career Partnerships

Het KNAW Early Career Partnership stelt tien onderzoekers aan het begin van hun wetenschappelijke  loopbaan in staat om in samenwerking met een KNAW-lid een interdisciplinaire bijeenkomst te organiseren. Het gaat om onderzoekers die maximaal zeven jaar geleden gepromoveerd zijn. De bijeenkomst heeft als doel onconventionele, innovatieve ideeën of methoden voor fundamenteel onderzoek te verkennen. De organisatoren krijgen een jaar de tijd om een bijeenkomst te realiseren. De KNAW Early Career Partnerships worden gefinancierd uit het Akademiefonds van de KNAW.