For best experience please turn on javascript and use a modern browser!
You are using a browser that is no longer supported by Microsoft. Please upgrade your browser. The site may not present itself correctly if you continue browsing.

Drs. Y.A. (Yolande) Potjer

Faculty of Social and Behavioural Sciences
Programme group:

Visiting address
  • Nieuwe Achtergracht 127
Postal address
  • Postbus 15776
    1001 NG Amsterdam
Contact details
  • Publications

    2024

    • Potjer, Y. A., Dobber, M., & van Boxtel, C. A. M. (2024). "I never thought about history this way": The Development of Elementary Teachers' Beliefs About History and How a Professional Learning Community Can Influence These. In H. Åström Elmersjö, & P. Zanazanian (Eds.), Teachers and the Epistemology of History (pp. 137-155). Palgrave Macmillan. https://doi.org/10.1007/978-3-031-58056-7
    • Potjer, Y. A., Dobber, M., & van Boxtel, C. A. M. (2024). "I've become more critical": Development of Dutch elementary teachers' beliefs about history and history teaching in an inquiry-based professional learning program. Historical Encounters: A journal of historical consciousness, historical cultures, and history education, 11(2), 36-55. https://doi.org/10.52289/hej11.204

    2023

    • Potjer, Y. A. (2023). 'Ik heb nog nooit zo over geschiedenis nagedacht': Overtuigingen van leerkrachten sturen het geschiedenisonderwijs. Kleio. Tijdschrift van de Vereniging van Docenten in Geschiedenis en Staatsinrichting in Nederland, 64(4), 12-17. https://www.vgnkleio.nl/lessen/didactiek-artikelen-kleio-4-2023/
    • Potjer, Y. A., Hoftijzer, J., & Klein Gebbinck, L. (2023). Onderzoekend leren bij geschiedenis? Ja, dat kan! Praxis Bulletin, 40(1), 7-11.
    • de Groot-Reuvekamp, M., Potjer, Y., & van Boxtel, C. (2023). Ontwikkelingen in de tijd: Feedback op voorstel nieuw referentiekader. Kleio. Tijdschrift van de Vereniging van Docenten in Geschiedenis en Staatsinrichting in Nederland, 64(6), 64-67. https://www.vgnkleio.nl/wp-content/uploads/2023/11/K6_Feedback-Referentiekader.pdf [details]
    • van Boxtel, C., Bark, M., de Groot-Reuvekamp, M., de Kreek, R., Potjer, Y., & Visser, A. (2023). Referentiekader Tijd. Veel meer dan nieuwe tijdvakken. Kleio, 64(6), 38-43. [details]
    • van Boxtel, C., Potjer, Y., & de Groot-Reuvekamp, M. (2023). Welke geschiedenis is de moeite waard om te onderwijzen? Ontwerpprincipes voor selectie en uitwerking van inhouden van een chronologisch referentiekader. Dimensies : tijdschrift voor didactiek van de mens- en maatschappijvakken, 7, 49-70. https://dimensies.nu/welke-geschiedenis-is-de-moeite-waard-om-te-onderwijzen-nr-7-nov-2023/ [details]

    2022

    • Potjer, Y. A. (2022). Zelf de geschiedenis onderzoeken: Historisch redeneren op de basisschool. Kleio. Tijdschrift van de Vereniging van Docenten in Geschiedenis en Staatsinrichting in Nederland, 63(3), 30-34.
    This list of publications is extracted from the UvA-Current Research Information System. Questions? Ask the library or the Pure staff of your faculty / institute. Log in to Pure to edit your publications. Log in to Personal Page Publication Selection tool to manage the visibility of your publications on this list.
  • Ancillary activities
    No ancillary activities