Asselman, M. W., Offerman, E. C. P., Koomen, H. M. Y., Bolling, F., Hoeve, M., & Bosman, R. J. (2025). Adverse childhood experiences and internalizing problems and externalizing problems of students with emotional and behavioral disorders: the role of PTSD symptoms and executive functioning. International Journal of School and Educational Psychology, 13(2), 89-109. https://doi.org/10.1080/21683603.2025.2473897
2024
de Stigter, R. W. ., Nelen, W., Delsing, M., de Berk, A., Kooijmans, R., Offerman, E., Asselman, M., Nijhof, K., Lindauer, R., & Helmond, P. (2024). Implementing a School-Wide Trauma-Informed Education Approach: An Evaluation of Student-Outcomes during the First Year of Implementation. Journal of Child and Adolescent Trauma, 18(1), 71-85. https://doi.org/10.1007/s40653-024-00663-0
2022
Offerman, E. C. P., Asselman, M. W., Bolling, F., Helmond, P., Stams, G. J. J. M., & Lindauer, R. J. L. (2022). Prevalence of adverse childhood experiences in students with emotional and behavioral disorders in special education schools from a multi-informant perspective. International Journal of Environmental Research and Public Health, 19(6), Article 3411. https://doi.org/10.3390/ijerph19063411[details]
De UvA gebruikt cookies voor het meten, optimaliseren en goed laten functioneren van de website. Ook worden er cookies geplaatst om inhoud van derden te kunnen tonen en voor marketingdoeleinden. Klik op ‘Accepteren’ om akkoord te gaan met het plaatsen van alle cookies. Of kies voor ‘Weigeren’ om alleen functionele en analytische cookies te accepteren. Je kunt je voorkeur op ieder moment wijzigen door op de link ‘Cookie instellingen’ te klikken die je onderaan iedere pagina vindt. Lees ook het UvA Privacy statement.