Graduate School and Research Institute of Child Development and Education
Het kernonderdeel van de promotietraining bij het RICDE is het uitvoeren van uniek onderzoek om onderzoekskennis en -vaardigheden te bevorderen. Promovendi besteden daarom ongeveer 75% van hun tijd aan hun promotieonderzoek. Aanvullende onderdelen zijn onderwijs om hun academische en bredere professionele ontwikkeling te ondersteunen (ongeveer 15% van hun tijd) en onderwijstaken (ongeveer 10% van hun tijd).
In lijn met het Bolognaproces wordt de promotiefase beschouwd als de derde fase van het hoger onderwijs, na de bachelor- en masterfase. Deze derde fase is veel minder gestandaardiseerd dan de eerste en tweede fase. De promovendus wordt geacht diens eigen leerproces vorm te geven.
Promovendi ontwerpen hun eigen leerproces door persoonlijke leerdoelen te stellen en hun leerervaringen zelf te monitoren om deze doelen te bereiken. Ze stellen hun persoonlijk opleidingsplan op om te leren en kritische reflectie op leren te faciliteren. Omdat we promovendi niet alleen als wetenschappers opleiden, maar ook een actieve burger en ethische leider te zijn, overstijgt het opleidingsplan de basiskennis en -vaardigheden voor onderzoek. Het omvat een bredere professionele ontwikkeling, zoals onderzoeksethiek en integriteit.
Ga voor meer informatie over de specifiekie trainingen voor RICDE promovendi naar de Engelstalige versie van deze pagina (button rechtsboven).