Bakker, A., Angerer, E., Penuel, W. R., & Akkerman, S. F. (2025). Causal reasoning about education: What is it and what should it be? In The Routledge Handbook of Causality and Causal Methods (pp. 671-682). (Routledge handbooks in philosophy). Routledge. https://doi.org/10.4324/9781003528937-75
Angerer, E., Burke, M. C., Dirks, S., Bakker, A., Bilinski Torres, A., & Pieters, T. (2024). The Living Library: a process-based tool for open literature review, probing the boundaries of open science. SN Social Sciences, 4(9), Article 167. https://doi.org/10.1007/s43545-024-00964-z
Rowan, E., Bilinski Torres, A., de Boer, M., Bouhamou, C., Khan, S., Nieves Delgado, A., & Bakker, A. (2024). Inclusive Science Teaching: Designing a Workshop for University Teachers. Educational Designer, 5(17), 1-35. Article 70. https://www.educationaldesigner.org/ed/volume5/issue17/article70/
Troost, I., van den Bosch, L. J., Nederlof, N., Nazar, S., Wijers, M., Bakker, A., & Pieters, T. (2024). Student assistants as mentor-participants: a case study of distributing leadership in academic co-design education. Frontiers in Education, 9, Article 1389065. https://doi.org/10.3389/feduc.2024.1389065
2024
Bakker, A. (2024). Instappen maar. Didactief, 54(1/2, special), 7.
Moraru, M., & Bakker, A. (2024). Translanguaging in de vaklessen. Van Twaalf tot Achttien, 34(1-2), 40-41.
Bakker, A. (23-01-2024). Op zoek naar ideeën die potentieel hebben: Interview met Arthur Bakker. [Print] Volgens Bartjens. Op zoek naar ideeën die potentieel hebben: Interview met Arthur Bakker.
Spreker
Bakker, A. (speaker) (13-12-2024). Van wiskundestudent tot hoogleraar bètadidactiek en curriculum, Utrecht University. https://universitypioneers.sites.uu.nl/
De UvA gebruikt cookies voor het meten, optimaliseren en goed laten functioneren van de website. Ook worden er cookies geplaatst om inhoud van derden te kunnen tonen en voor marketingdoeleinden. Klik op ‘Accepteren’ om akkoord te gaan met het plaatsen van alle cookies. Of kies voor ‘Weigeren’ om alleen functionele en analytische cookies te accepteren. Je kunt je voorkeur op ieder moment wijzigen door op de link ‘Cookie instellingen’ te klikken die je onderaan iedere pagina vindt. Lees ook het UvA Privacy statement.