Taylor-Plomp, L. A., Fukkink, R. G., Oostdam, R. J., & van Beuningen, C. G. (in press). Careful Whisper: Using eCoaching and a Feedback Taxonomy to Provide Practicum Feedback for Preservice Teachers. Australian Journal of Teacher Education.
2024
van Beuningen, C. G., van Popta, M., & Smit, J. (2024). Assessment Study: Lesson Study als methodiek voor het ontwerpen van en leren over Functioneel Meertalig Assessment. Pedagogische Studien, 101(3), 213-239. https://doi.org/10.59302/gzrytf30
2012
Andringa, S., Olsthoorn, N., van Beuningen, C., Schoonen, R., & Hulstijn, J. (2012). Determinants of success in native and non-native listening comprehension: an individual differences approach. Language Learning, 62(Suppl. 2), 49-78. https://doi.org/10.1111/j.1467-9922.2012.00706.x[details]
van Beuningen, C. G., de Jong, N. H., & Kuiken, F. (2012). Evidence on the effectiveness of comprehensive error correction in second language writing. Language Learning, 62(1), 1-41. https://doi.org/10.1111/j.1467-9922.2011.00674.x[details]
van Beuningen, C. G., de Jong, N. H., & Kuiken, F. (2008). Het effect van directe en indirecte correctieve feedback op schrijfproducten van vmbo-t leerlingen. Toegepaste Taalwetenschap in Artikelen, 80, 63-74, 89. [details]
van Beuningen, C. G., de Jong, N. H., & Kuiken, F. (2008). The effect of direct and indirect corrective feedback on L2 learners’ written accuracy. ITL-Review of Applied Linguistics, 156, 279-296. https://doi.org/10.2143/ITL.156.0.2034439[details]
van Beuningen, C. (2009). De rode pen werkt! Over het effect van correctieve feedback op de schrijfvaardigheid van tweedetaalleerders. In B. Bossers (Ed.), Vakwerk 6: achtergronden van de NT2-lespraktijk: lezingen conferentie Hoeven 2010 (pp. 75-88). BV NT2. http://www.bvnt2.org/activiteiten/publicaties[details]
van Beuningen, C. (2012). Het nut van de rode pen: of, hoe en wanneer correctie bijdraagt aan de schriftelijke taalvaardigheid van tweedetaalleerders. Levende Talen Tijdschrift, 13(4), 3-12. [details]
2011
van Beuningen, C. (2011). De rode pen werkt: over het effect van correctieve feedback op de schrijfvaardigheid van tweedetaalleerders. Les, 29(169), 24-27. [details]
2019
Andringa, S. J., & van Beuningen, C. (2019). De rol van onderzoek in de professionalisering van NT2-docenten: een verkenning van de huidige praktijk en een initiatief voor de toekomst. Paper presented at Het vakmanschap van de NT2-docent, Utrecht.
2016
van Beuningen, C., & Oostdam, R. J. (2016). Investigating the effectiveness of direct and indirect written corrective feedback beyond 'one-shot-treatment'. Paper presented at EARLI SIG Writing Conference, Liverpool, United Kingdom.
2015
van Beuningen, C., Martens, A., & Oostdam, R. J. (2015). How do individual differences mediate learners' receptivity to direct and indirect written corrective feedback?. Paper presented at Annual Conference of the European Second Language Association, Aix-en-Provence, France.
2012
van Beuningen, C. G., Andringa, S. J., Olsthoorn, N. M., Schoonen, J. J. M., & Hulstijn, J. H. (2012). Predictors of age-related differences in native speaker listening. Poster session presented at Anéla Conferentie 2012.
Prijs / subsidie
van Beuningen, C. G. (2012). Anéla poster prize 2012.
Andringa, S. (speaker) & van Beuningen, C. (speaker) (6-9-2018). Dutch second and foreign language educators’ engagement with L2 researchClosing the gap between research and practice, EuroSLA, Muenster.
van Beuningen, C. G. (speaker) & Kuiken, F. (speaker) (5-4-2013). Op weg naar correct en complex taalgebruik in geschreven teksten. Praktische implicaties van onderzoek naar de schrijfvaardigheid van moedertaal- en tweedetaalleerders, Mastercourse Succesfactoren van taalvaardigheid in het voortgezet onderwijs. Illustere School, UvA., Amsterdam.
van Beuningen, C. G. (speaker), Andringa, S. J. (speaker), Olsthoorn, N. M. (speaker), Schoonen, J. J. M. (speaker) & Hulstijn, J. H. (speaker) (16-3-2013). Predictors of age-related differences in native speaker listening: a multivariate approach, AAAL conference, Dallas.
Andringa, S. J. (speaker), van Beuningen, C. G. (speaker) & Hoek, P. (speaker) (10-11-2012). Luistervaardigheid toetsen: Wat maakt een toetsvraag moeilijk of juist makkelijk?, Lescongres, Amsterdam.
Hulstijn, J. (speaker), van Beuningen, C. (speaker), Andringa, S. (speaker), Olsthoorn, N. (speaker) & Schoonen, R. (speaker) (6-9-2012). An empirical approach to the logical problem of first and second language acquisition, Annual Conference of the European Second Language Association, Poznań, Poland.
Andringa, S. J. (speaker) & van Beuningen, C. G. (speaker) (9-6-2012). Wat maakt een goede luisteraar?, NT2-conferentie Beroepsvereniging van docenten Nederlands als Tweede Taal, Hoeven.
van Beuningen, C. G. (speaker) (25-4-2012). Een carrière in taalkundig onderzoek?, Information session on MA programs and career opportunities, Utrecht University, Utrecht University.
Andringa, S. J. (speaker), Hulstijn, J. H. (speaker), Schoonen, R. (speaker), van Beuningen, C. G. (speaker) & Olsthoorn, N. M. (speaker) (24-3-2012). Determinants of success in listening proficiency, AAAL conference, Boston.
van Beuningen, C. G. (speaker) (24-2-2012). Evidence on the effectiveness of comprehensive written corrective feedback, Graduate program in applied linguistics and language acquisition in multilingual contexts, University of Barcelona, Spain.
van Beuningen, C. G. (speaker) (15-3-2011). De rode pen werkt! Over het effect van correctie op de schriftelijke taalvaardigheid van tweedetaalleerders, Taalkundemarkt, Amsterdam (UvA).
van Beuningen, C. G. (speaker) (15-2-2011). Een carrière in taalkundig onderzoek?, Carrièreavond Awater (studievereniging voor Utrechtse neerlandici), Utrecht (UU).
van Beuningen, C. G. (invited speaker) (28-12-2010). De rode pen werkt! Over het effect van directe en indirecte feedback op schrijfproducten van tweedetaalleerders, Studiedag MBO taalcoach Academie. Taalbeleid Nederlands in de praktijk, Amersfoort. http://itta.nl.netmasters13.netmasters.nl/mbotaalcoach/
van Beuningen, C. G. (invited speaker) (20-11-2010). Corrigeren? JA! Over het effect van correctieve feedback op de schrijfvaardigheid van anderstalige leerlingen in het voortgezet onderwijs, Het Schoolvak Nederlands 24, Gent. http://www.hetschoolvaknederlands.org/
van Beuningen, C. G. (speaker) (10-9-2010). The effectiveness of comprehensive error correction in promoting L2 written accuracy, Eurosla 20, Heidelberg, Germany. http://www.ph-heidelberg.de/org/sig2010/about.htm
van Beuningen, C. G. (speaker) (3-9-2010). Evidence in support of comprehensive error correction in L2 writing, Eurosla 20, Reggio Emilia, Italy. http://eurosla.org/eurosla20home.html
van Beuningen, C. G. (invited speaker) (5-6-2010). De rode pen werkt! Over het effect van correctieve feedback op de schrijfvaardigheid van tweedetaalleerders, 5e BVNT2 conferentie, Hoeven. http://www.bvnt2.org/activiteiten/conferentie-2010
van Beuningen, C. G. (speaker) (6-3-2010). Exploring short and long term effects of error correction on accuracy and complexity in L2 writing, AAAL 2010, Atlanta, US. http://www.aaal.org/
van Beuningen, C. G. (speaker) (26-11-2009). De rode pen werkt!, Studiedag Fontys Hogeschool Tilburg (invited), Tilburg.
van Beuningen, C. G. (speaker) (24-8-2009). Investigating the efficacy of direct and indirect corrective feedback in Dutch multilingual classrooms, Earli 2009, 13th Biennial Conference. Fostering Communities of Learners, Amsterdam. http://www.earli2009.org
van Beuningen, C. G. (speaker) (21-1-2009). Werkt de rode pen? Over het effect van directe en indirecte correctieve feedback, Tac studiedag 2009 (invited), Tilburg University.
van Beuningen, C. G. (speaker) (20-11-2008). De rode pen werkt! Over het effect van directe en indirecte correctieve feedback, Lecture within MA module 'Taal & Academische vaardigheden' (invited), Hogeschool van Amsterdam, Amsterdam, the Netherlands.
van Beuningen, C. G. (speaker) (10-11-2008). De rode pen werkt! Over het effect van directe en indirecte correctieve feedback, Lecture within BA module 'Tweedetaalverwervingstheorieën' (invited), University of Amsterdam, Amsterdam, the Netherlands.
van Beuningen, C. G. (speaker) (28-10-2008). De rode pen werkt! Over het effect van directe en indirecte correctieve feedback, Lecture within MA module 'Leermiddelenontwikkeling' (invited), University of Amsterdam, Amsterdam, the Netherlands.
van Beuningen, C. G. (speaker) (24-8-2008). The effect of corrective feedback on writing in the multilingual classroom, AILA 2008, University Duisburg-Essen, Germany. http://www.aila2008.org
van Beuningen, C. G. (speaker) (11-6-2008). The effectiveness of two types of error correction in Dutch multilingual classrooms, SIG Writing 2008, Lund University, Sweden. http://conference.sol.lu.se/sigwriting-2008/
van Beuningen, C. G. (speaker) (22-2-2008). The effect of corrective feedback on written output in content-based language instruction, Santa Barbara Conference on Writing Research 2008, Santa Barbara, US. http://www.writing.ucsb.edu/wrconf08/
van Beuningen, C. G. (speaker) (25-1-2008). The effectiveness of two types of error correction and writing practice, Anéla Juniorendag 2008, Tilburg University, Tilburg, the Netherlands. http://www.anela.nl
van Beuningen, C. G. (speaker) (21-9-2007). The effect of corrective feedback on written output in content-based (second) language instruction, ACLC, NAP-dag, Universiteit van Amsterdam, Amsterdam.
van Beuningen, C. G. (speaker) (27-4-2007). Het effect van feedback op schrijfproducten binnen taalgericht vakonderwijs, Leerstoelgroep vergadering Nederlandse Taalkunde, Universiteit van Amsterdam, Amsterdam.
van Beuningen, C. G. (speaker) (20-4-2007). Het effect van feedback op schrijfvaardigheid vanuit een wetenschappelijk perspectief, Studiedag bv NT2: Het geven van feedback bij NT2 lessen, Alkmaar. http:/www.bvnt2.org/
van Beuningen, C. G. (speaker) (6-2-2007). Het effect van feedback op schrijfproducten binnen taalgericht vakonderwijs, CASLA-meeting, Universiteit van Amsterdam, Amsterdam.
2011
van Beuningen, C. G. (2011). The effectiveness of comprehensive corrective feedback in second language writing. [Thesis, fully internal, Universiteit van Amsterdam]. Boxpress. [details]
De UvA gebruikt cookies voor het meten, optimaliseren en goed laten functioneren van de website. Ook worden er cookies geplaatst om inhoud van derden te kunnen tonen en voor marketingdoeleinden. Klik op ‘Accepteren’ om akkoord te gaan met het plaatsen van alle cookies. Of kies voor ‘Weigeren’ om alleen functionele en analytische cookies te accepteren. Je kunt je voorkeur op ieder moment wijzigen door op de link ‘Cookie instellingen’ te klikken die je onderaan iedere pagina vindt. Lees ook het UvA Privacy statement.