Göksen-Zayim, S., Pik, D., Dekker, R., & van Boxtel, C. (2021). Mathematical modelling in Dutch lower secondary education: An explorative study zooming in on conceptualization. In F. K. S. Leung, G. A. Stillman, G. Kaiser, & K. L. Wong (Eds.), Mathematical modelling education in East and West (pp. 227-237). (International Perspectives on the Teaching and Learning of Mathematical Modelling). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-030-66996-6_19[details]
Göksen-Zayim, S. (2019). Taalvaardigheid voor wiskundig modelleren in de klas. In R. Harms, & B. van der Leeuw (Eds.), Vakonderwijs en Geletterdheid: Bijdragen aan de Landelijke Werkconferentie Platform Taalgericht Vakonderwijs (pp. 25-27). SLO. https://www.slo.nl/publicaties/?ActLbl=vakonderwijs-geletterdheid&ActItmIdt=15538
Gökşen, S., Pik, D. R., & van Boxtel, C. A. M. (2022). An observation instrument to analyze the collaboration between students while solving mathematical modelling problems. 1. Paper presented at Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education , Bozen-Bolzano, Italy. https://hal.science/CERME12/hal-03759012v1
Gökşen, S., Pik, D. R., & van Boxtel, C. A. M. (2022). Collaborative modelling of students in grade eight: evaluation of the body length modelling task.. Paper presented at The 20th International Conference on the Teaching of Mathematical Modelling and Applications.
Göksen-Zayim, S., Pik, D. R., Dekker, R., & van Boxtel, C. A. M. (2019). Mathematical modeling and the role of language proficiency. 1172-1173. Abstract from CERME11- The Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education, Utrecht, Netherlands.
Gökşen, S. (speaker) (6-7-2022). Het bevorderen van wiskundig modelleren in de onderbouw door middel van samenwerkend leren, ORD, Hasselt.
Andere
Göksen-Zayim, S. (participant) (7-11-2020). Studiedag Nederlandse Vereniging van Wiskundeleraren. Workshop: 24. Modelleren in de onderbouwSevinç Göksen-ZayimWiskundig modelleren wordt gedefinieerd als een praktisch en creatief proces waarbij (…) (organising a conference, workshop, ...). https://youtu.be/Y8M7DpgvN0Y
Göksen-Zayim, S. (participant) (12-8-2019 - 16-8-2019). European Association for Research on Learning and Instruction, EARLI 2019, RWTH Aachen University, Germany, Aachen (participating in a conference, workshop, ...).
Göksen-Zayim, S. (participant) & Pik, D. (participant) (21-7-2019 - 26-7-2019). The International Community of Teachers of Mathematical Modelling and Applications, 2019, Hong Kong, Hong Kong (participating in a conference, workshop, ...).
Göksen-Zayim, S. (participant) (11-10-2018). Onderwijs meets Onderzoek, Utrecht. Posterpresentatie (participating in a conference, workshop, ...). https://youtu.be/Y8M7DpgvN0Y
Göksen-Zayim, S. (participant) & Pik, D. (participant) (24-7-2017 - 30-7-2017). The International Community of Teachers of Mathematical Modelling and Applications, 2017, Cape Town, South Africa, Cape Town (participating in a conference, workshop, ...).
Göksen-Zayim, S. (participant) (12-6-2017). Onderwijs meets Onderzoek, Utrecht (participating in a conference, workshop, ...).
De UvA gebruikt cookies voor het meten, optimaliseren en goed laten functioneren van de website. Ook worden er cookies geplaatst om inhoud van derden te kunnen tonen en voor marketingdoeleinden. Klik op ‘Accepteren’ om akkoord te gaan met het plaatsen van alle cookies. Of kies voor ‘Weigeren’ om alleen functionele en analytische cookies te accepteren. Je kunt je voorkeur op ieder moment wijzigen door op de link ‘Cookie instellingen’ te klikken die je onderaan iedere pagina vindt. Lees ook het UvA Privacy statement.