 Flores-Ferres, M., Van Weijen, D., Van Ockenburg, L., Ten Peze, A., Alkema, E., Holdinga, L., & Rijlaarsdam, G. (2023). Writing to understand and being understood: Basic design principles for writing instruction. In A. Galvão Spinillo, & C. Sotomayor (Eds.), Development of Writing Skills in Children in Diverse Cultural Contexts: Contributions to teaching and learning (pp. 393-427). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-031-29286-6_18 [details]
Flores-Ferres, M., Van Weijen, D., Van Ockenburg, L., Ten Peze, A., Alkema, E., Holdinga, L., & Rijlaarsdam, G. (2023). Writing to understand and being understood: Basic design principles for writing instruction. In A. Galvão Spinillo, & C. Sotomayor (Eds.), Development of Writing Skills in Children in Diverse Cultural Contexts: Contributions to teaching and learning (pp. 393-427). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-031-29286-6_18 [details] van Ockenburg, L., van Weijen, D., & Rijlaarsdam, G. (2023). Choosing how to plan informative synthesis texts: Effects of strategy-based interventions on overall text quality. Reading and Writing, 36(4), 997–1023. https://doi.org/10.1007/s11145-021-10226-6 [details]
van Ockenburg, L., van Weijen, D., & Rijlaarsdam, G. (2023). Choosing how to plan informative synthesis texts: Effects of strategy-based interventions on overall text quality. Reading and Writing, 36(4), 997–1023. https://doi.org/10.1007/s11145-021-10226-6 [details] van Ockenburg, L., van Weijen, D., & Rijlaarsdam, G. (2021). Een mini-interventie: het effect van een animatievideo van drie minuten op de integratie van broninformatie in syntheseteksten. Pedagogische Studiën, 98(1), 46-66. https://pedagogischestudien.nl/search?identifier=62760f36-cc83-45da-b394-90949421051f [details]
van Ockenburg, L., van Weijen, D., & Rijlaarsdam, G. (2021). Een mini-interventie: het effect van een animatievideo van drie minuten op de integratie van broninformatie in syntheseteksten. Pedagogische Studiën, 98(1), 46-66. https://pedagogischestudien.nl/search?identifier=62760f36-cc83-45da-b394-90949421051f [details] van Ockenburg, L., van Weijen, D., & Rijlaarsdam, G. (2021). Learning how to synthesize: The design and evaluation of a reading-writing learning unit for high-school students. L1 Educational Studies in Language and Literature, 21. https://doi.org/10.17239/L1ESLL-2021.21.01.06 [details]
van Ockenburg, L., van Weijen, D., & Rijlaarsdam, G. (2021). Learning how to synthesize: The design and evaluation of a reading-writing learning unit for high-school students. L1 Educational Studies in Language and Literature, 21. https://doi.org/10.17239/L1ESLL-2021.21.01.06 [details] van Ockenburg, L., van Weijen, D., & Rijlaarsdam, G. (2019). Learning to write synthesis texts: A review of intervention studies. Journal of Writing Research, 10(3), 401-428. https://doi.org/10.17239/jowr-2019.10.03.01 [details]
van Ockenburg, L., van Weijen, D., & Rijlaarsdam, G. (2019). Learning to write synthesis texts: A review of intervention studies. Journal of Writing Research, 10(3), 401-428. https://doi.org/10.17239/jowr-2019.10.03.01 [details] van Weijen, D., van Ockenburg, L., & Rijlaarsdam, G. C. W. (2025). SCHRIJFKADER 2.0: EEN DIDACTISCH KADER VOOR ONDERWIJSPEILING SCHRIJFVAARDIGHEID. [Universiteit van Amsterdam].
van Weijen, D., van Ockenburg, L., & Rijlaarsdam, G. C. W. (2025). SCHRIJFKADER 2.0: EEN DIDACTISCH KADER VOOR ONDERWIJSPEILING SCHRIJFVAARDIGHEID. [Universiteit van Amsterdam]. van Ockenburg, L., van Weijen, D., & Rijlaarsdam, G. (2023). Syntheseteksten leren schrijven: Een systematische evaluatie van het ontwerp van een lessenreeks voor leerlingen in de onderbouw van het voortgezet onderwijs. Levende Talen Tijdschrift, 24(1), 3-14. https://lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltt/article/view/2319 [details]
van Ockenburg, L., van Weijen, D., & Rijlaarsdam, G. (2023). Syntheseteksten leren schrijven: Een systematische evaluatie van het ontwerp van een lessenreeks voor leerlingen in de onderbouw van het voortgezet onderwijs. Levende Talen Tijdschrift, 24(1), 3-14. https://lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltt/article/view/2319 [details] van Ockenburg, L. (2022). Over literatuur schrijven in dialoog. In G. Rijlaarsdam, M. Braaksma, M. van de Guchte, M. Koek, A. ten Peze, M. Schrijvers, & D. van Weijen (Eds.), Literatuur leren lezen in dialoog: Lessen geinsipreerd op het werk van Tanja Janssen (pp. 169-180). Amsterdam University Press. https://didactieknederlands.nl/?ltn_publicatie=literatuur-leren-lezen-in-dialoog-lessen-geinspireerd-op-het-werk-van-tanja-janssen [details]
van Ockenburg, L. (2022). Over literatuur schrijven in dialoog. In G. Rijlaarsdam, M. Braaksma, M. van de Guchte, M. Koek, A. ten Peze, M. Schrijvers, & D. van Weijen (Eds.), Literatuur leren lezen in dialoog: Lessen geinsipreerd op het werk van Tanja Janssen (pp. 169-180). Amsterdam University Press. https://didactieknederlands.nl/?ltn_publicatie=literatuur-leren-lezen-in-dialoog-lessen-geinspireerd-op-het-werk-van-tanja-janssen [details] van Ockenburg, L., van Weijen, D., & Rijlaarsdam, G. (2022). Beoordeling van schrijfopdrachten door leerlingen: Effecten van een korte beoordelaarstraining. Levende Talen Tijdschrift, 23(2), 14-26. https://lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltt/article/view/2280 [details]
van Ockenburg, L., van Weijen, D., & Rijlaarsdam, G. (2022). Beoordeling van schrijfopdrachten door leerlingen: Effecten van een korte beoordelaarstraining. Levende Talen Tijdschrift, 23(2), 14-26. https://lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltt/article/view/2280 [details] Rijlaarsdam, G., van Ockenburg, L., & ten Peze, A. (2019). Onderwijs in schrijfprocessen: bewustwording van je aanpak in het woud van opties. In A. Mottart, & S. Vanhooren (Eds.), 33ste HSN Conferentie Onderwijs Nederlands: Hogeschool Windesheim Zwolle, 22 & 23 november 2019 (pp. 271-278). Skribis. https://hsnbundels.taalunie.org/bijdrage/onderwijs-in-schrijfprocessen-bewustwording-van-je-aanpak-in-het-woud-van-opties/ [details]
Rijlaarsdam, G., van Ockenburg, L., & ten Peze, A. (2019). Onderwijs in schrijfprocessen: bewustwording van je aanpak in het woud van opties. In A. Mottart, & S. Vanhooren (Eds.), 33ste HSN Conferentie Onderwijs Nederlands: Hogeschool Windesheim Zwolle, 22 & 23 november 2019 (pp. 271-278). Skribis. https://hsnbundels.taalunie.org/bijdrage/onderwijs-in-schrijfprocessen-bewustwording-van-je-aanpak-in-het-woud-van-opties/ [details] van Ockenburg, L., van Weijen, D., & Rijlaarsdam, G. (2018). Syntheseteksten leren schrijven in het voortgezet onderwijs: Het verband tussen schrijfaanpak en voorkeur voor leeractiviteiten. Levende Talen Tijdschrift, 19(2), 3-14. http://www.lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltt/article/view/1795 [details]
van Ockenburg, L., van Weijen, D., & Rijlaarsdam, G. (2018). Syntheseteksten leren schrijven in het voortgezet onderwijs: Het verband tussen schrijfaanpak en voorkeur voor leeractiviteiten. Levende Talen Tijdschrift, 19(2), 3-14. http://www.lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltt/article/view/1795 [details] van Ockenburg, L. (2019). Comparatief beoordelen in D-PAC: Leerlingen vergelijken teksten en geven feedback in handige online tool. Levende Talen Magazine, 106(1), 26-31. http://www.lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltm/article/view/1880 [details]
van Ockenburg, L. (2019). Comparatief beoordelen in D-PAC: Leerlingen vergelijken teksten en geven feedback in handige online tool. Levende Talen Magazine, 106(1), 26-31. http://www.lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltm/article/view/1880 [details]