Rijlaarsdam, G. C. W., van Ockenburg, L., Mateos, M., & van Weijen, D. (2024). Essences for Designing Interventions in Writing Research. In C. A. MacArthur, S. Graham, & J. Fitzgerald (Eds.), Handbook of Writing Research Guilford. https://doi.org/10.13140/RG.2.2.10219.52006
van Ockenburg, L., van Weijen, D., & Rijlaarsdam, G. C. W. (2024). Schrijfvaardigheid ontwikkelen met synthesetaken. Effecten van een herontworpen lessenreeks voor leerlingen in de onderbouw van het voortgezet onderwijs. Levende Talen Tijdschrift, 25(3), 34-46. https://lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltt/article/view/2416
2023
Flores-Ferres, M., Van Weijen, D., Van Ockenburg, L., Ten Peze, A., Alkema, E., Holdinga, L., & Rijlaarsdam, G. (2023). Writing to understand and being understood: Basic design principles for writing instruction. In A. Galvão Spinillo, & C. Sotomayor (Eds.), Development of Writing Skills in Children in Diverse Cultural Contexts: Contributions to teaching and learning (pp. 393-427). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-031-29286-6_18[details]
van Ockenburg, L., van Weijen, D., & Rijlaarsdam, G. (2023). Choosing how to plan informative synthesis texts: Effects of strategy-based interventions on overall text quality. Reading and Writing, 36(4), 997–1023. https://doi.org/10.1007/s11145-021-10226-6[details]
van Ockenburg, L., van Weijen, D., & Rijlaarsdam, G. (2021). Learning how to synthesize: The design and evaluation of a reading-writing learning unit for high-school students. L1 Educational Studies in Language and Literature, 21. Advance online publication. https://doi.org/10.17239/L1ESLL-2021.21.01.06[details]
van Ockenburg, L., van Weijen, D., & Rijlaarsdam, G. (2019). Learning to write synthesis texts: A review of intervention studies. Journal of Writing Research, 10(3), 401-428. https://doi.org/10.17239/jowr-2019.10.03.01[details]
van Ockenburg, L., van Weijen, D., & Rijlaarsdam, G. (2023). Syntheseteksten leren schrijven: Een systematische evaluatie van het ontwerp van een lessenreeks voor leerlingen in de onderbouw van het voortgezet onderwijs. Levende Talen Tijdschrift, 24(1), 3-14. https://lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltt/article/view/2319[details]
van Ockenburg, L., van Weijen, D., & Rijlaarsdam, G. (2018). Syntheseteksten leren schrijven in het voortgezet onderwijs: Het verband tussen schrijfaanpak en voorkeur voor leeractiviteiten. Levende Talen Tijdschrift, 19(2), 3-14. http://www.lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltt/article/view/1795[details]
van Ockenburg, L., van Weijen, D., & Rijlaarsdam, G. C. W. (Accepted/In press). Testing a mini synthesis writing intervention: animated video instruction. Paper presented at Research School SIG Writing 2020 #righttowrite [Cancelled], Umeå, Sweden.
van Ockenburg, L., van Weijen, D., & Rijlaarsdam, G. C. W. (Accepted/In press). Testing a synthesis writing intervention based on observational learning: Symposium Multiple Document Studies: Where Reading & Writing Research Meet. Paper presented at SIG Writing 2020, Umeå, Sweden.
2019
van Ockenburg, L., van Weijen, D., & Rijlaarsdam, G. C. W. (2019). Learning to write synthesis texts; A design study. Paper presented at 12th conference of the International Association for Research in L1 Education (ARLE) 2019, Lisbon, Portugal.
2018
van Ockenburg, L., van Weijen, D., & Rijlaarsdam, G. C. W. (2018). Learning to write synthesis texts: A review of intervention studies. Paper presented at SIG Writing 2018, Antwerp, Belgium.
van Ockenburg, L., van Weijen, D., & Rijlaarsdam, G. C. W. (2018). Preferred learning activities for teaching synthesis writing in secondary education. Paper presented at SIG Writing 2018, Antwerp, Belgium.
2017
van Ockenburg, L., van Weijen, D., & Rijlaarsdam, G. C. W. (2017). Designing an evidence-based online module for synthesis writing in secondary education. Paper presented at 11th conference of the International Association for Research in L1 Education (ARLE) 2017, Tallinn, Estonia.
Spreker
van Ockenburg, L. (speaker), van Weijen, D. (speaker) & Rijlaarsdam, G. (speaker) (2022). Testing Strategy-Based Synthesis Writing Interventions with Content Planning Choices., SIG Writing Conference 2022, Umea.
van Ockenburg, L. (speaker), van Weijen, D. (speaker) & Rijlaarsdam, G. (speaker) (2022). Effect of a short assessment training for peers: synthesis texts., SIG Writing Conference 2022, Umea.
van Ockenburg, L. (speaker), van Weijen, D. (speaker) & Rijlaarsdam, G. (speaker) (1-11-2019). Lees- en schrijfvaardigheid verbonden: syntheseteksten, Studiedag Levende Talen, Utrecht.
van Ockenburg, L. (speaker), van Weijen, D. (speaker) & Rijlaarsdam, G. (speaker) (4-10-2019). Lezen en schrijven verbonden: Syntheseteksten leren schrijven, Orion (O2)-Ontwikkeldag 2019, Uden.
van Ockenburg, L. (speaker), van Weijen, D. (speaker) & Rijlaarsdam, G. (speaker) (6-6-2019). Lezen en Schrijven verbonden: Syntheseteksten leren schrijven, Levende Talen Ontwikkel- en Inspiratiedag.
van Ockenburg, L. (speaker), van Weijen, D. (speaker) & Rijlaarsdam, G. (speaker) (28-8-2018). Designing an evidence-based module for synthesis writing in secondary education, SIG Writing Research school, Ghent.
van Ockenburg, L. (speaker), Rijlaarsdam, G. C. W. (speaker) & van Weijen, D. (speaker) (18-1-2018). Kennis verwerven en verwerken door syntheseteksten te leren schrijven: Het ontwerp van een (online) module, VIOT 2018: Duurzame Taalbeheersing, Groningen. https://viot20182018.sched.com/event/CIJ1
Andere
van Ockenburg, L. (participant), van Weijen, D. (participant) & Rijlaarsdam, G. (participant) (28-6-2019). 12th conference of the International Association for Research in L1 Education (ARLE) 2019, Lisbon. A little glimpse into Synthesis Writing interventions from different nations: similarities and differences; Symposium organised at ARLE 2019Symposium (…) (organising a conference, workshop, ...).
2022
van Ockenburg, L. (2022). Synthesis writing: Teaching high school students how to read, plan, draft, and revise. [Thesis, externally prepared, Universiteit van Amsterdam]. [details]
De UvA gebruikt cookies voor het meten, optimaliseren en goed laten functioneren van de website. Ook worden er cookies geplaatst om inhoud van derden te kunnen tonen en voor marketingdoeleinden. Klik op ‘Accepteren’ om akkoord te gaan met het plaatsen van alle cookies. Of kies voor ‘Weigeren’ om alleen functionele en analytische cookies te accepteren. Je kunt je voorkeur op ieder moment wijzigen door op de link ‘Cookie instellingen’ te klikken die je onderaan iedere pagina vindt. Lees ook het UvA Privacy statement.