Voor de beste ervaring schakelt u JavaScript in en gebruikt u een moderne browser!
Je gebruikt een niet-ondersteunde browser. Deze site kan er anders uitzien dan je verwacht.

Dr. I.C. (Isabelle) Oostveen-de Vink MSc

Faculteit der Maatschappij- en Gedragswetenschappen
Programme group: Developmental Disorders and Special Education

Bezoekadres
  • Nieuwe Achtergracht 127
Postadres
  • Postbus 15776
    1001 NG Amsterdam
Contactgegevens
  • Beschrijving

    Isabelle Oostveen-de Vink werkt als universitair docent bij het Research Institute of Child Development and Education (RICDE). Zij geeft onderwijs bij onder andere de bachelor- en masteropleiding pedagogische wetenschappen en doet onderzoek naar schoolse vaardigheden in het basisonderwijs, zoals rekenvaardigheid. Hiervoor heeft Isabelle promotieonderzoek gedaan naar het stimuleren van creatief denken in het rekenonderwijs.

  • Publicaties

    2023

    • Oostveen-de Vink, I. C., Willemsen, R. H., Keijzer, R., Lazonder, A. W., & Kroesbergen, E. H. (2023). Supporting creative problem solving in primary geometry education. Thinking Skills and Creativity, 48, Article 101307. https://doi.org/10.1016/j.tsc.2023.101307
    • Willemsen, R. H., de Vink, I. C., Kroesbergen, E. H., & Lazonder, A. W. (2023). The role of creative thinking in children's scientific reasoning. Thinking Skills and Creativity, 49, Article 101375. https://doi.org/10.1016/j.tsc.2023.101375
    • de Vink, I. C., Hornstra, L., & Kroesbergen, E. H. (2023). Latent Profile Analysis of Working Memory: Relations with Creativity and Academic Achievement. Creativity Research Journal. Advance online publication. https://doi.org/10.1080/10400419.2023.2183323
    • de Vink, I. C., Tolboom, J. L. J., & van Beekum, O. (2023). Exploring the effects of near-peer teaching in robotics education: The role of STEM attitudes. Informatics in Education, 22(2), 329-350. https://doi.org/10.15388/infedu.2023.10

    2022

    • Lazonder, A. W., Willemsen, R. H., de Vink, I. C., Roseboom-Folmer, J., Arends, O., Jongen, A. P., van Keulen, Y. Q., Oudenhoven, L. J. G., & Kroesbergen, E. H. (2022). Development and validation of RATje: A Remote Associates Test for Dutch children. Thinking Skills and Creativity, 44, Article 101042. https://doi.org/10.1016/j.tsc.2022.101042
    • de Vink, I. C., Lazonder, A. W., Willemsen, R. H., Schoevers, E. M., & Kroesbergen, E. H. (2022). The creative mathematical thinking process. In The creative mathematical thinking process (pp. 147-172)
    • de Vink, I. C., Willemsen, R. H., Lazonder, A. W., & Kroesbergen, E. H. (2022). Creativity in mathematics performance: The role of divergent and convergent thinking. British Journal of Educational Psychology, 92(2), Article e12459. https://doi.org/10.1111/bjep.12459

    2022

    2021

    2018

    • van Leeuwen, A., de Vink, I., & Corbalan, G. (2018). Studentpercepties over drie typen kennisclips. OnderwijsInnovatie, 33-35.

    Lidmaatschap / relevante positie

    • Oostveen-de Vink, I. (2022-). Panama is opgericht in 1981 en was oorspronkelijk een nascholingsproject voor docenten rekenen-wiskunde aan de Pedagogische Academies. Dat verklaart (…), Panama programmacommissie.

    Mediaoptreden

    Spreker

    This list of publications is extracted from the UvA-Current Research Information System. Questions? Ask the library or the Pure staff of your faculty / institute. Log in to Pure to edit your publications. Log in to Personal Page Publication Selection tool to manage the visibility of your publications on this list.
  • Nevenwerkzaamheden
    • Freudenthal Instituut
      Lid programmacommissie Panamaconferentie